Het Multiculturele Mijnenveld

“Jullie zijn racisten, onze kinderen krijgen geen kansen, studeren helpt niet eens, dan nog vinden ze geen werk.” Er heerst een geladen stilte in de moskee, de woorden van deze vader vertaalt wat er leeft bij Marokkaanse ouders in een Antwerpse aandachtswijk.

“Als studeren niet helpt, waarom moeten wij dan tegen onze kinderen zeggen dat dit moet?” gaat de man verder, “mijn dochter deed universiteit en is criminologe, al een jaar zoekt ze werk!” Andere vaders vallen bij. Studeren en werk zoeken leiden tot niets, de samenleving is racistisch en discrimineert, hun kinderen zijn steeds de dupe hiervan, waarom dan aanmoedigen tot studeren en het zoeken van werk?

Hassan staat recht en neemt het woord. Kwam hij vorig jaar niet bij me langs met kleinzoon Jamal die werk zocht? Ondanks mijn bemiddeling heeft Jamal nog steeds geen baan en verontwaardigd klinkt het “als de samenleving onze kinderen niet moet, en het loopt fout, dus zoekt de samenleving het maar uit!”

De vaders knikken instemmend. Zij zijn voor jongeren verantwoordelijk tot aan de voordeur, daarna moet de samenleving het maar uitzoeken, hun taak zit erop. Mohammed staat recht en voegt eraan toe “dat mensen negatief over Marokkanen denken is de schuld van het beleid, dus moet het beleid daar wat aan doen.”

Voorzichtig opper ik dat dit ook te maken heeft met negatieve ervaringen van mensen, het beleid kan daar niet steeds voor verantwoordelijk worden gesteld. Verontwaardigd springt een man recht. “Wat komen we hier eigenlijk doen? Willen jullie proberen ons om te kopen omdat jullie zijn geschrokken van de rellen in Parijs?” vraagt hij boos. ‘Jullie zijn de christelijke vijand” klinkt het uit een andere mond “en jullie zijn bang omdat wij ons verzetten tegen de samenleving, tegen de discriminatie en racisme wat ons geen kansen biedt.” “Bovendien” zo gaat de man verder “hebben jullie altijd Joden op Arabieren voorgetrokken en daarvoor moet een prijs betaald worden” roept hij nog. “Nu jullie daarmee geconfronteerd worden, met het verzet tegen de uitbuiting van onze kinderen willen jullie hulp” snuift een vader, “overal bemoeien jullie je mee, maar niets wordt er voor ons gedaan.” Er is geen respect vinden de vaders en ook over wie er schuld heeft aan overlast, drugshandel en werkloosheid zijn ze het roerend eens, dat is de samenleving, niet de vaders zelf. Zij hebben hun best gedaan.

Tot aan de voordeur, daar begint al het probleem maar hierover een open dialoog opzetten blijkt in de moskee onbegonnen werk, de kloof is te groot en het gesprek komt muurvast te zitten, de sfeer is vijandig en wat fout gaat hoe dan ook de schuld van de samenleving. Ruimte voor enige nuancering of kritische blik is bij deze groep vaders nergens te vinden, zij hebben gelijk, punt uit.

Het is onmogelijk om de vader van de criminologe erop te wijzen dat bij zijn dochter niet het diploma maar de door haar gedragen nijaab een hinderpaal is om werk te vinden. Wanneer ik dit doe, toon ik in de ogen van de vaders geen respect voor het geloof. Al evenmin mag ik Hassan erop wijzen dat zijn kleinzoon tegen hem gelogen heeft, nooit de school afmaakte en dus ook geen diploma kon laten zien toen ik een werkgever voor hem vond. Ook kan ik niet zeggen dat een van hun woordvoerders helemaal geen maatschappelijk assistent is, ook al profileert hij zich als dusdanig in de media, de man heeft de studie nooit afgemaakt. Want dan kon ik in aanvaring met het Marokkaans eergevoel.

Dat het dealen van drugs voornamelijk gebeurt door Marokkanen, sommigen bekend in hun moskee, is al evenmin bespreekbaar. Over het gedrag van hun jongeren, die naar vrouwen zonder hoofddoek een blikje cola gooien, kan ik maar beter niet beginnen. Dat is immers buiten de voordeur, en dus mijn probleem en dat van de samenleving. Nergens is ruimte voor dialoog en iedere vorm van kritisch denken een aanval waar met agressie en dreigementen op gereageerd wordt. Deze ontwikkelingen rapporteren aan leidinggevenden bleek zinloos. Ondertussen winnen radicale stromingen die aanzetten tot versterking van dit ongenoegen en een handleiding geven om vanuit levensovertuiging tot in het absurde de samenleving uit te hollen steeds meer veld. Het middenveld brengt klakkeloos het denken van deze doelgroepen in probleemwijken over, nergens klinkt nog een  kritische bedenking.

Binnen welzijnswerk en dienstverlening begint censuur al aan de basis, kritisch denken of confronteren met de realiteit mag niet, en wie dit toch doet is verdacht. Ondertussen raakt een gedachtegoed met samenleving als vijandsbeeld steeds beter georganiseerd. En begint de samenleving, anderhalf jaar nadat deze ontwikkelingen in een Antwerpse probleemwijk al aangekondigd werden, die confrontatie te voelen. Turkse jongeren confronteren met rel, door duidelijk te maken dat zij als nieuwe Vlamingen hun identiteit baseren op het Turk zijn. Vlaming zijn is voor deze jongeren’ je aan de wet houden’, meer niet. Van enige verbinding met deze samenleving is geen sprake en nooit wordt aan het middenveld gevraagd hoe dit komt. Een anesthesist moet zijn werk doen vanop de gang, omdat een moslim weigert hem in de kamer van zijn vrouw te laten. Toch doet niemand iets aan de gesloten zittingen waar jongeren te horen krijgen dat dit moet, van Allah. Niemand doet wat aan de uitspraak van de voorzitster van de moslimexecutieve, die ronduit zegt dat een moslim als arts te prefereren valt boven een niet moslim. Dat mag, want dat is geloof en het omgekeerde is racisme.

In Amsterdam teisteren jongeren de stad als ‘een van hun’ wordt doodgeschoten. Niemand spreekt moskees en vaders aan die jongeren zelf de weg wezen door de samenleving steeds als vijand af te schilderen. In Brussel gaan Afrikaanse jongerenbendes met elkaar in de clinch, en een Afrikaanse moeder doet wat welzijnswerk zou moeten doen, ouders opbellen en hen confronteren met het gedrag van hun zonen. Wanneer in Honslersdijk een uur lang door politie jongeren worden vastgehouden op verdenking van inbraak bij de lokale Albert Hein, belegeren woedende Marokkaanse dames de supermarkt en vonden werknemers de deur versperd door een vijftigtal met knuppels gewapende jongeren.

Opmerkelijk is de overtuiging van bewoners die menen dat er afspraken gemaakt zijn tussen burgemeester en media om hierover niet te schrijven. De overlast zou al jaren aan de gang zijn  in Honslersdijk..Ondertussen meet dichter bij huis de Vlaamse dienst voor Arbeid met twee maten en gewichten: Als Mohammed niet solliciteert komt dit omdat hij geen kansen krijgt, als Wim hetzelfde doet is hij lui en pakken we de uitkering af. Dat schuldmodel van de samenleving en ontkenning van actief aandeel van het individu begint bij de vaders, en gaat via moskee naar middenveld die het aan de vergadertafel door de strot ramt van een beleid wat nooit zelf met vaders praat, laat staan weet wat binnen moskees gebeurt. Verslagen hierover blijven ergens onderweg hangen maar worden nooit door politici gelezen.

Over gesloten zittingen van radicale en goed georganiseerde verenigingen waar de sharia wordt gepredikt als weg van de ware moslim hebben ze nog nooit gehoord. Vermeulen, hoofd van de Antwerpse diversiteitcel bij politie, verklaarde vorig jaar nog in De Standaard dat dergelijke organisaties goed werk deden want ze hielden immers jongeren van de straat. Vermeulen kan het weten want een van de oprichters van een dergelijke radicale vereniging is zijn rechterhand. Infiltratie van radicale organisaties in het beleid is nochtans voorbehouden voor wantrouwige geesten die spoken zien en opjutten. Dat die hersenschim vooral als mogelijk waar kan worden gezien door de uitspraak van een hoofd diversiteit een brug te ver.

Dat de multiculturele samenleving verandert in een mijnenveld, ligt aan het totaal ontbreken van een gemeenschappelijke identiteit wat door het middenveld in stand gehouden wordt en door het beleid gefinancierd. Nergens wordt duidelijk waar de samenleving met wie naartoe wil en nog minder hoe. Dat zal leiden tot probleemwijken met groeiende sociale onderklasse en steeds hoger oplopende spanningen tussen groepen bewoners. We moeten stoppen met luisteren naar advies van een middenveld of integratiesector die niet het belang van een diverse samenleving maar doelgroepen centraal zetten. De samenleving moet vanuit diversiteit voor zichzelf gaan denken, los van drukkingsgroepen en woordvoerders, als dit niet snel gebeurd is het morgen te laat en gaat een hele generatie jongeren verloren in verongelijkt kijken naar wat vooral anderen moeten doen.

Beste Marij, met dat laatste punt...

"Wel ben ik van mening dat ook met het Vlaams belang verkeerd wordt omgegaan, dat is een gedurfde mening maar volgens mij is het ondemocratisch het volk te laten stemmen om vervolgens te zeggen '' wij weten het beter,en werken niet met een ondemocratische partij!''
Je moet of het Vlaams belang of verbieden, als dit inderdaad een ondemocratische partij is met onaanvaardbaar politiek programma, of hen gelijk behandelen zoals iedere andere politieke partij,de betweterigheid van de politiek om via een cordon sanitaire zichzelf boven de kiezer te zetten vind ik persoonlijk fout."

...Ben ik het helemaal eens! Ik heb onlangs op de buitensporige reactie van de politie in Brussel gereageerd dat dit een democratie onwaardig is. Ik heb een afspraak gemaakt met mijn tegenstanders in een democratisch systeem over het kader waarin we het met elkaar oneens gaan zijn, en ik aanvaard VB daarin als een volwaardige tegenstander. Elke vorm van boycot/cordon sanitaire enz is m.i hypocriet.

Beste Naraja, dus als ik u

Beste Naraja, dus als ik u goed begrijp, dien ik iemands zaak wanneer ik daar een gesprek mee heb??? Ik sprak evengoed Naima Lanri, maar daaruit leidt u niet af dat ik CD&V vooruit heb geholpen? Ik sprak ook Monica de Coninck maar dat ziet u niet als steun aan socialisten?? Ik ga u hier moeten teleurstellen, meneer de Winter ging accoord met de beperkingen die ik van te voren aan het gesprek stelde, en hield zich aan wat van aangegeven was als bespreekbaar, dwz de omstandigheden van mijn ontslag. Mevrouw Lanji gaf ik wel een volledig overzicht van mijn bevindingen, ze betreurde mijn ontslag en vond het jammer dat al die kennis verloren ging maar daarna heb ik nooit meer iets vernomen van haar. U heeft ongetwijfeld een punt dat te veel mensen iedere moslim op dezelfde hoop gooien,maar u doet dit ook indien u veronderstelt dat een gesprek met meneer de Winter die me bijzonder correct heeft behandeld dus steun voor zijn partij betekent, ik ben prima in staat politieke gevoeligheden in de schatten en bepaald geen trien die zich laat misbruiken hoor ,toch deed eerder links dit dan rechts.

Wel ben ik van mening dat ook met het Vlaams belang verkeerd wordt omgegaan, dat is een gedurfde mening maar volgens mij is het ondemocratisch het volk te laten stemmen om vervolgens te zeggen '' wij weten het beter,en werken niet met een ondemocratische partij!''
Je moet of het Vlaams belang of verbieden, als dit inderdaad een ondemocratische partij is met onaanvaardbaar politiek programma, of hen gelijk behandelen zoals iedere andere politieke partij,de betweterigheid van de politiek om via een cordon sanitaire zichzelf boven de kiezer te zetten vind ik persoonlijk fout.

Beste Marij, uw betoog...

...over de geradicaliseerde islam en de problemen die dat veroorzaakt zijn uitermate belangrijk. Ik wil enkel pleiten voor enige zindelijkheid in het debat, en elk discours dat allerlei zaken op een hoop gooit in een grote klachtendiarree waarvan de conclusie dan is: het is allemaal door die islam (de gemiddelde VB militant zal het in een en dezelfde zin over criminaliteit, varkensvlees, wapens, minaretten, en hoofddoeken hebben waarbij het publiek instemmend knikt) dat zal ik steeds binnen de democratische normen van vrij debat blijven bestrijden, en ik apprecieer uw stem daarin ten zeerste.

Ik meen wel degelijk te hebben begrepen dat u na de problemen met uw broodheer stad Antwerpen in contact was met Filip Dewinter (u verwees hier zelfs naar in een artikel), en verschillende VB figuren waren erg enthousiaste stemmen. Dat bedoel ik met "een dienst bewijzen aan het VB" terwijl er ook andere fora bestaan.

Met vriendelijke groet

Nataraja

Beste Naraja, 1. In uw

Beste Naraja,
1. In uw opmerking die ik citeer (en u heeft alle recht om dit te doen maar ik dan ook om de discussie aan te gaan)bent u duidelijk;omdat ik schrijf voor B.J meent u dat ik op de stoel van het Vlaams belang geklommen ben en doet u eigenlijk wat u nu zelf weerlegt, mensen indelen in vakjes. Ik wil hiermee zeggen dat ik niet vind omdat wat ik schrijf aansluit bij welke partij dan ook moet betekenen dat ik niet vrij zou mogen zijn mijn wedervaren te beschrijven.Ik laat me niet gijzelen door het links rechts debat.

Binnen radicale kringen die invloed op vooral Marokkaanse jongeren uitoefenen wordt aangezet tot haat tegen de onderdrukkers van hun Palestijnse broeders, dit gebeurt meestal via internet waar jongeren naartoe worden geleid. Daar kun je je ogen voor sluiten of niet, blijft een feit dat jongeren zelf aangaven dat dit hun gedrag bij rellen bepaald.

2. Ik ben geen lid van het Vlaams belang, en kan ook niet zeggen wat hun huidige intenties zijn.Ik ben ook nergens opgevoerd om hen van dienst te zijn, waaruit leidt u dit af???Wel ben ik Paul Belien dankbaar voor het forum wat hij me hier biedt, anders had u mij nooit gelezen!

3. Ik kan uw zienswijze wel begrijpen maar helaas niet delen, bij Marokkaanse subgroepen leeft wel degelijk een idee over de 'christelijke vijand', vooral bij jongeren die onder invloed staan van radicale organisaties zoals jongeren voor islam. Dat suggereer ik niet maar heb ik destijds vastgesteld, daar kan ik moeilijk omheen. Ook dat dit vooral bij Marokkanen het geval was, Turkse organisaties hadden een andere houding en hebben veel minder een vijandsbeeld van Christelijke of Joodse of andere overtuigingen.
Het spijt me maar ik heb wel degelijk vastgesteld dat er verband is tussen de manier waarop subgroepen culturele of levensbeschouwelijke achtergrond plaatsen binnen de verwachtingen van een samenleving. We kunnen er niet omheen dat sommig interpretaties van een letterlijke islam moeilijk ruimte biedt voor gelijkheid van vrouwen, democratie en vrijheid van mening of keuze van overtuiging. Als u kijkt naar Turkse subgroepen tegenover Marokkaanse wordt dit ook duidelijk, het zijn allemaal moslims maar de houding tegenover de samenleving is bij Turken veel positiever tenminste bij die groepen die achter het gedachtegoed van Atta Turk staan, daardoor doen ze het ook economisch beter dan hun Marokkaanse broeders.

Bedankt dat u de moeite nam uw mening te nuanceren ik hoop dat u nog plezier kunt beleven aan mijn scherpe pen.

Beste Marij, proficiat..

...met uw forum-speurwerk, hoewel u ongetwijfeld hulp kreeg. Enkele punten ter verduidelijking van mijn punt:

1. de passage die u citeert kaderde in een veel ruimere discussie. Centraal gegeven daarin was dat het hele "lidkaarten" (VB, SP, of andere) discours, of andere vormen van "labels" opkleven (ne rooie, POCO, racist,...) onnodige ballast vormen in een thematische discussie ten gronde, ik neem aan dat u dit niet tegenspreekt. Het is niet relevant dit hier aan te voeren, laat staan dat ik u op een brandstapel zet.
2. Ik ben zo vrij een fundamenteel kwaliteitsverschil te maken tussen VB (en gerelateerde fora) en Brusselsjournal, hoewel er hier en daar de gekende overlappingen zijn. Er is niks mis mee dat u hier schrijft (en een aanmoediging om dat te blijven doen hoeft u niet anders te interpreteren als oprechte bewondering voor uw pen), maar mijn mening over VB als politieke kracht (en als ik de discussies op de Engelse site hier lees de laatste dagen ben ik niet alleen) is dat dit helaas nog steeds een heel ander kaliber is, met een donkerbruine, plat-populistische, radicale achterban waar men op dit moment nog niet van af is. De cruciale vraag blijft of de huidige VB leiding dat effectief wil of niet. Het was me een teleurstelling dat u in dit proces mee werd opgevoerd. 
3. "argumenten": graag. Ik geloof niet dat de problemen met de moslimgemeenschappen die u aanhaalt in essentie terug te voeren zijn op iets als een "christelijke vijand" perceptie, en alle pogingen om het in die hoek te trekken vind ik meestal vrij karikaturaal. Door het in uw tekst te verwerken suggereert u dit, en daar reageerde ik op. Is het probleem van de ongeletterde werkloze plattelandsmarokkaan die savonds in zijn kleed naar de moskee sleffert terwijl zijn minderjarige zoons op straat rondklooien dat hij de "christelijke vijand" niet aanvaardt ? Kijk dat een deel van dat geradicaliseerd krapuul dit in hun discours verwerkt met hulp van sjeikh aboe huppeldepup is genoeg gedocumenteerd, maar ik herhaal: als u suggereert dat dit soort zaken (idem joden vs arabieren) een relevante factor is als structureel probleem van deze gemeenschap dat in rechtstreeks verband staat met hun achtergesteldheid, werkloosheid, hoge criminaliteit, ongeletterdheid en ga zo maar door, dan gaat u volgens mijn bescheiden mening onwaarschijnlijk kort door de bocht. Ik heb net als u wel degelijk heel wat eerstehandservaring gehad met de (sub)groepen die u beschrijft, maar ik kan niet de conclusie nemen dat het er zo theologisch vergevorderd aan toe gaat als ze hun slachtoffer-argumentatie bovenhalen. Omgekeerd is m.i. even karikaturaal: ik geloof niet dat er een verband gelegd moet worden tussen het als kind leren slachten van een schaap en op je 15e in een gesloten jeugdinstelling belanden. Ik geloof niet dat er een verband is tussen het geloven dat je voor allah met je achterste de lucht in moet en het weigeren in te gaan op de derde oproep van de vdab.  En: ik geloof niet dat een Pool die voor vijf bankovervallen met geweld veroordeeld is noodzakelijkerwijs beinvloed is door de Paus, ondanks het feit dat hij wellicht heel erg veel geloof hecht aan die kerk. Ik geloof evenmin dat het voorkomen van Blood en Honour- stijl-white power-sympathieen in Voorpost-kringen, om zomaar iets te noemen, wil zeggen dat elke persoon die met het VB omgaat of iets bijtreedt van wat ze uitdragen dat automatisch ook doet.
Ik hoop dat dit enigszins bijdraagt aan de door u geeiste duidelijkheid.                 

   

Socialisten

@ Nataraja

 

'Socialisten' (breed gedefinieerd, dus niet louter partij-gebonden)  die criticasters "doodzwijgen" via 'hun' media.  Het heeft een lange historische pedigree.  Er zullen wel altijd 'goede' socialisten geweest zijn, naast vele 'slechte'.  Maar, vooraleer men een 'goede' socialist kan zijn , moet men eerst een echte democraat zijn.   En dat betekent NOOIT politieke macht en 'recht' misbruiken om aan het politieke vrijemeningsuitingsrecht van anderen te tornen.   Zo bekeken kan men de 'goede' socialisten in Belgie bijna op 2 handen tellen vandaag.  

Beste Nataraja, ik vond deze

Beste Nataraja, ik vond deze mening over mijn persoon door u geschreven op de site van Kif Kif
Ik citeer uw woorden''

Ik zwaans ni. En ze zal wellicht wel geen VB-figuur geweest zijn om haar werk te willen doen, maar ik kan alleen maar vaststellen dat ze na haar ontslag met heel veel enthousiasme (en ongetwijfeld scherpe pen) op het spreekgestoelte van VB en co heeft plaatsgevat, en dat blijkbaar als enige platform gekozen heeft.
Bestaan er dan geen andere? Ze heeft een enorme dienst bewezen aan VB met haar verhaal, en daarom stel ik me ernstig de vraag hoe socialistisch je haar moet noemen...

Ik vind het jammer dat u zo met modder gooit, ik schrijf hier, omdat andere vormen van media mijn bestaan doodzwijgen. Uw insinuaties zijn beledigd en verklaren waarom u geen argumenten gebruikt maar wel op de vrouw speelt, dat zegt meer over uw oprechtheid dan de mijne, misschien moet u daar eens over nadenken? Of moet ik echt mijn lidkaart van de socialisten laten zien voor ik van uw brandstapel af mag?

magreb en arabieren

Ter informatie: heel het Midden-Oosten en Noord-Afrika zijn door jihad-oorlogen veroverd, en na eeuwen bezetting behoorden ze tot de 'Arabische wereld'. Heel Noord-Afrika is lid van de Arabische liga, net zoals enkele zwart-afrikaanse landen (Djibouti, Somalië, Soedan, Mauritanië, Komoren).

wat de bewuste 'berbers' betreft, geloof me, die verdoen hun tijd niet in de moskee

Beste Nataraja, ik wil best

Beste Nataraja, ik wil best met u in discussie gaan maar dat wordt moeilijk als u geen argumenten aanhaalt waarop u uw oordeel baseert.

beste Nataraja, Het staat u

beste Nataraja,
Het staat u vrij om aan mijn geloofwaardigheid te twijfelen.Ik kan anders aantonen dat dit wel degelijk gebeurde via een destijds opgemaakt verslag.( tenzij u veronderstelt dat ik anderhalf jaar geleden al aan het fantaseren sloeg!) )
Maar dit verandert de realiteit niet, en uw verbazing was evengoed de mijne toen deze opmerkingen gemaakt werden. Ik kan er slechts aan toevoegen dat ik geen enkele nood voel onwaarheden te verkondigen,misschien is de waarheid inderdaad even slecht als een pulproman, wat daarom nog niet inhoudt dat u terecht mijn geloofwaardigheid in vraag stelt.Het probleem is eerder dat niemand in die moskees komt en niemand dus hoort wat daar wel of niet gezegd wordt, dat kunt u echter moeilijk mij verwijten. De collega die in mijn gezelschap was heeft daarna menig pintje achterover geslagen om hiervan te bekomen en ter informatie aan u; de man die deze opmerking maakte was een Tunezier. Marokkanen voelen wel degelijk verwantschap met Arabieren, u weet toch dat Marokkanen met Arabische achternaam wantrouwig bekeken worden door subgroepen Berbers? En al eens goed gekeken wie actief is in de Arabische liga van Abou Jah Jah? Misschien moet u uw kennis over subgroepen eens bijspijkeren voor u oordeelt.

Dit klinkt....

...als een geschrapte passage uit een of andere pulproman. Zoooo ongeloofwaardig... "christelijke vijand?" "Betalen voor het voortrekken van joden op arabieren?" welke Turk of marokkaan noemt zichzelf arabier?...al de rest van dit verhaal is een scherpe tekening van de huidige malaise, maar maak er toch geen karikatuur van...  

"Jullie zijn de christelijke vijand” klinkt het uit een andere mond ".“Bovendien” zo gaat de man verder “hebben jullie altijd Joden op Arabieren voorgetrokken en daarvoor moet een prijs betaald worden” roept hij nog

Mismanagement én wanbeleid geeft een puinhoop!

Het gevolg van een laks beleid, een walgelijk pamperbeleid onder rood/linkse ellende heeft tot gevolg dat onze leefwereld ‘onleefbaar’ is geworden, en.....wie zit met de miserie?

 

Het is 'zéér hoogdringend' tijd dat de regels eens duidelijk vastgelegd worden waaraan iedereen inclusief vreemdelingen/allochtonen zich te houden hebben in ons land, zoniet gaan we een zeer erbarmelijke toestand tegemoet.

 

Het moet duidelijk worden voor alle vreemdelingen, inclusief franstaligen, dat in Vlaanderen de Vlaamse normen, waarden, taal, wetten én cultuur primeren. In Vlaanderen worden wetten gemaakt door 'mensen' geschreven en getoetst aan de realiteit, al dat gezever over fictieve personen (godenwaanzin)moet stoppen.     Wat mensen in privé-kring doen is hun zaak, maar in het openbaar moet die idioterie stoppen.

 

Vlaanderen is een seculiere staat én moet dat ook blijven. Stop de waanzin die als een kankergezwel hier zowat alles aan 't vernietigen is.

 

Stop de invoer van geweld in ons land, wij hebben er onze buik van vol, wij zijn het spuugzat, zeker als het culturen betreft die onze cultuur/beschaving willen beschadigen of zelfs willen vernietigen, sommige van die vreemde culturen respecteren zelfs hun eigen vrouwen en dochters niet, is dat soms die door rood/links geprezen verrijking voor ons??? Maar ja, het is hun kiesvee.

 

Wij leven momenteel in een zéér onveilige wereld, het is beangstigend geworden, tot overmaat van ramp worden de mensen die deze verschrikkelijke toestanden aan de kaak stellen met de vinger gewezen door het rood/links beleid als racisten!!! Wat is er racistisch aan als men gewelddaden, verkrachtingen, moorden, gepleegd door vreemdelingen afkeurt en in het openbaar brengt omdat de zogenaamde kanalen zoals kranten, TV, radio, er angstvallig over zwijgen?

 

We zijn al zover gezakt dat een moord gepleegd door een allochtoon op een autochtoon een incident is, gevolg van achterstelling, gebrek aan kansen??? En een moord gepleegd door een autochtoon op een allochtoon automatisch een racistische moord is??? In het laatste geval wordt het proces in de media gevoerd op een decadente wijze daar waar in het eerste geval er alles aan gedaan wordt om het niet tot een proces te laten komen, kwestie van pamperen!!!

 

 

eigen volk eerst

zolang organisaties als Kif Kif eigen volk eerst promoten zal er weinig veranderen, jammer genoeg ziet het beleid maar niet in dat dit juist leidt tot grotere segregatie.
De fou is niet dan gastarbeiders konden blijven maar wel dat er geen voorwaarden destijds werden gesteld, daar hebben we de ellende van vandaag aan te danken.

Te laat de put gevuld als het kalf verdronken is

Daar hadden ze al 40 jaar geleden moeten aan denken en de deuren dicht houden, de poco's en andere blinde vinken.

Overal en in alles geven ze hier toe aan de grillen van die islamokwieten. Pamperen, sussen en ondertussen de oorspronkelijke bevolking voorliegen en bestelen om het in allerlei bodemloze allochtone putten te kieperen.

Als het hier toch zo'n slechte sameleving hebben awel ze zijn vrij om te vertrekken, Air Flahaut heeft misschien nog een vliegerke op overschot.